Salgsbetingelser

Vennligst les gjennom kjøpsbetingelser for handel og levering hos oss.

Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser. Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server.

Vareinformasjon
Vi gjør hele tiden vårt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Vi tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Fargegjengivelsen på produktene kan variere på ulike datamaskiner og skjermer.

Vi tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.

Priser
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva. Vi tar forbehold om prisendringer i forbindelse med devaluering, valutasvingninger eller momsendringer. Vi tar også forbehold om feil i prisen som skyldes feil på siden. Prisene kan, ved forhold som er oppgitt her, bli endret uten varsel.

Tilgjengelighet
Antall varer i butikken oppdateres automatisk ved kjøp. Det hender likevel at vi kan være utsolgt for en vare som ligger som tilgjengelig i nettbutikken. Dette kan skje for eksempel om vi ikke har mottatt det bestilte antallet varer og ikke har rukket å korrigere. Dersom vi ikke har varen din inne, vil du motta en e-post om dette. Da har du to valg, enten å kansellere varen eller la den stå som en restordre.

Frakt og levering

Vi har to leveringsmåter:

1. Vi sender varene gjennom Posten. Hennies Hus prøver å gjøre handelen så enkel og effektiv som mulig for deg som kunde. Da fraktkostnaden variere mye fra 5 kort til 4 liter såpe eller et møbel, har vi valgt å ha to kategoerier på pris, samt en kategori for dem som lager egen fraktavtale eller henter selv . Hennies Hus spanderer en del av frakten for deg i de fleste transaksjoner. Til Svalbard og utlandet; egne takster

2. Du kan hente varene selv på vårt lager. Du vil få mail når varene er klare for henting.

Alle bestillinger pakkes&sendes i løpet av 2 virkedager (mandag-fredag). Hvis det blir uforusette forsinkelser tar vi kontakt med deg. Du vil motta en e-post når din ordre er sendt.
Merk: hvis noen av varene er i restordre, kan du velge å få varene tilsendt samlet til en fraktpris på 95,- eller betale èn fraktpris per levering.
Betaling
Betalingen kan gjøres på to måter:

1. Betale direkte i nettbutikk via DIBS, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Av sikkerhetsmessige grunner lagrer vi i butikken ikke ditt kreditkortnummer. Vær obs på at du må oppgi CVV2-koden som står bak på kortet ditt. Dette er en 3- sifret kode som står til slutt i signaturfeltet, og som sikrer at brukeren har et gyldig kort. I tillegg må du identifisere deg med en kode mottatt fra kortutsteder. Koden kan være et passord, kodekort, kodebrikke, eller annen sikkerhetsløsning som du har fått fra nettbanken din.

Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven. Link til Forbrukerrådets side om angrerett på varer kjøpt på nettet 

Angrerettskjema
Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Se forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002.
Link til Forbrukerrådets side om kjøpsloven .

Feil eller manglende leveranser
Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig, og helst innen 3 dager etter mottatt forsendelse. Sjekk den vedlagte informasjonen om det er varer som er restnotert før du kontakter oss. Send oss e-post, skriv på faktura-/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feillevert. Har vi gjort en feil retter vi selvsagt opp denne uten ekstra kostnad for deg. Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du først skaden da du kommer hjem, ta så kontakt med oss umiddelbart.

Personsikkerhet
Vi lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort/faktura benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre, personnummer eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss. Vi sender ikke ut reklame/nyhetsbrev med mindre du selv har valgt å motta.

Til slutt
Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende kjøpsbetingelsene? Ta kontakt! Send en e-post til  post@hennieshus.no Vi svarer deg så fort vi kan.

Mvh
Kathrine Dørum Middelthon, Hennies Hus